Pozycjonownanie stron to czasochłonna metoda, która pozwoli Ci na pojawienie się w top10 wyników wyszukiwania w Google (na określone słowa kluczowe). Jeśli nie wiesz jak się to robi i o co w ogóle chodzi w pozycjonowaniu, to ten artykuł Ci to wszystko wytłumaczy, dlatego czytaj dalej, aby dowiedzieć się jak się pozycjonuje strony. Techniki pozycjonowania bywają skomplikowane i wymagają czasu, jednak efekt jaki dają bywa imponujący i często ma bardzo pozytywny wpływ na funkcjonowanie danej firmy. W końcu każdy chce, aby jego strona internetowa ściągała wartościowych ruch, który będzie konwertować na sprzedaż i nowe zamówienia. Zatem nawet jeśli nie jesteś przekonany do działań pozycjonerskich, to powinieneś ich spróbować aby przekonać się na własnej skórze, czy mają one sens, czy może osiągnięcie wysokich pozycji nie jest na ten moment odpowiednią strategią marketingową dla Twojego biznesu. Na czym zatem polega pozycjonowanie stron i jak to się robi? Sprawdźmy!

Optymalizacja Twojej strony jako krok numer jeden

Ważne jest, aby Twoja strona była napisana w poprawny sposób, pod kątem kodu HTML. Czyli Twój serwis nie może zawierać żadnych błędów w kodzie, ponieważ wtedy Google Bot będzie mieć problem z poruszaniem się po serwisie i z jego prawidłowym odczytaniem. Zatem poprawność kodu jest tutaj kluczowa. Kolejny aspekt to dopasowanie poszczególnych fragmentów kodu do słów kluczowych, na które chcesz się pozycjonować. Chodzi o takie elementy jak nagłówki typu H1, H2, H3, H4, H5 i H6 (chociaż te dwa ostatnie są rzadko używane) oraz meta title, meta description, alt i title (w przypadku elementów graficznych). Jeśli umieścisz w tych elementach kodu słowa kluczowe, wówczas zwiększysz swoje szanse na wypozycjonowanie Twojego serwisu właśnie na te frazy. Dlatego musisz także mieć pewność, że słowa jakie wybrałeś będą służyć Twojemu biznesowi, przyciągną klientów i przyczynią się do wzrostu sprzedaży i Twojego zarobku z całego przedsięwzięcia.

Treści na Twojej stronie – czyli przewaga contentu nad kodem

Pamiętaj aby Twoja strona obfitowała w treści. Zatem samych treści powinno być na Twojej stronie więcej niż kodu HTML i innych elementów, jakie ona zawiera. Każde z Twoich słów kluczowych powinno być odpowiednio opisane, tak aby mogło się wielokrotnie powtórzyć na dedykowanych mu podstronach. W innym wypadku Google Bot nie będzie mieć podstaw aby stwierdzić, że Twoja strona odpowiada na dane słowo kluczowe. Chodzi o to, aby Google Bot miał maksymalną pewność, że to właśnie Twój serwis dostarcza najlepsze możliwe treści w danej tematyce. Jest tak ponieważ Google dba przede wszystkim o swoich użytkowników, chcąc mieć pewność, że dostarcza im najlepsze możliwe wyniki wyszukiwania. Zatem musisz zadbać o użytkowników Google, aby sam Google zadbał o Ciebie, wówczas Twoja strona powinna zacząć cyklicznie wspinać się w górę wyników wyszukiwania, tak jak właśnie tego oczekujesz. Duża ilość wartościowych i jakościowych treści także wpłynie pozytywnie na Twoich użytkowników, ponieważ będą mogli oni zapoznać się z treścią przed podjęciem decyzji zakupowej lub dowiedzieć się o Twojej ofercie nim jeszcze będą skłonni sięgnąć po portfel. Jest to zdecydowanie pomocne i opłacalne działanie z kategorii marketingu internetowego.

Pozyskiwanie linków dla Twojej strony www

Ostatni, ale równie ważny element wspomagający proces pozycjonowania to linki przychodzące. Ważne jest, abyś posiadał ich maksymalnie dużo, jednak nie możesz ich dodawać zbyt dużo na raz. Oznacza to, ze powinieneś wypracować stały proces pozyskiwania linków prowadzących do Twojego serwisu, tak aby wyglądało to na naturalny, organiczny wzrost rozpoznawalności Twojej witryny. Dzięki temu Google będzie wiedzieć, że posiadasz wartościowe treści, ponieważ ktoś je udostępnia. Jest to jakby „poręczenie” innego webmastera za Twój serwis. Im więcej takich „poręczeń”, tym większe zaufanie ze strony Google odnośnie Twojej strony. Pamiętaj także, że Twoje linki powinny być zdywersyfikowane, ich większość powinna prowadzić do strony głównej oraz nie mogą być one wszystkie na ten sam anchor, a w zasadzie spora część z nich nie powinna w ogóle zawierać anchora, tylko po prostu być surowym adresem URL prowadzącym do strony.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *